úterý 29. října 2013

Dýňová krémová polívka s česnekem

Minulý týden jsem k nám pozvala mamku a taťku na večeři a udělala jim tuhle dýňovou polívku s česnekem a krutony :) Ale nebylo to jen tak - zaprvé byla to totiž jejich dýně (od někoho ji dostali), zadruhé mamka kolem ní tiše našlapovala už několik týdnů :D a zatřetí mamka nemá moc ráda dýni, meloun, salátovou okurku a podobné druhy zeleniny a ovoce - takže to byl celkem zapeklitý problém! Ale na druhou stranu - pro mě výzva :) A protože jim polívka nakonec chutnala tak moc, že jsem ji musela udělat na přání i na sobotní rodinnou oslavu, nemůžu si nechat recept jen pro sebe :) :D Tak tady ho máte :) >> 


Ingredience:
  • 1 dýně hokkaido (nebo více dýní - na oslavu jsem měla 2 dýně hokkaido a 2 máslové dýně)
  • 1 cibule
  • trocha másla
  • smetana ke šlehání
  • česnek, sůl, pepř, muškátový oříšek
  • rohlíky nebo veka na krutony

Postup:

V hrnci na másle osmažíme nakrájenou cibuli. Mezitím očistíme dýni - zbavíme slupky a dužiny + jadýrek uvnitř. Dýni nahrubo nakrájíme na větší kusy a přidáme k cibuli, zalijeme trochou horké vody a necháme dusit cca 15 minut. Potom směs rozmixujeme tyčovým mixérem, přidáme smetanu, sůl, pepř, muškátový oříšek a prolisovaný česnek podle chuti a už nevaříme, aby chuť zůstala výrazná. Rohlíky nebo plátky veky nakrájíme na kostičky a buď nasucho osmažíme na pánvi nebo dáme na dvě minuty na plný výkon do mikrovlnky, jako to dělám já. Hotovo! :)



Dýňová jadýrka nevyhazujeme - můžou se hodit k sázení dýní na příští rok a nebo jako zdravé mlsání. Obsahují totiž spoustu užitečných látek - zinek, měď, hořčík, mangan, draslík, železo, atd atd. Upravují hladinu cholesterolu, ničí ledvinové kamínky, podporují srdce-cévy, zlepšují zánětlivá onemocnění kloubů jako je artritida, a taky obsahují hodně tryptofanu - bojují proti nespavosti a úzkostem :) Je to taková podzimní vitaminová bomba :)

Polívka je hustá, krémová, takže dobře zasytí, ale přitom není moc kalorická - není potřeba ji zahušťovat moukou - takže je i bezlepková :) Všech pět Pé ;)

Dobrou chuť, vaše K*







23 komentářů:

  1. hm už jsem zkoušela tuhle polívku 2x a zatím mě moc nechutnala. Něco tomu chybělo, tak možná ten česnek by to dochutil :-D. Já dělám ještě dýni předtím v troubě 15min aby chytla pěknou barvu. Tak díky za tip ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ten česnek a pak muškátový oříšek - tyhle dvě věci tomu dodají tu správnou chuť ;) O tom pečení v troubě jsem zase neslyšela já - díky za tip, určitě vyzkouším :) K*

      Vymazat
  2. Já moc nejsem na polévky krémového typu, mám ráda staré dobré vývary :) Ale tahle vypadá parádně. Musím jim přijít na chuť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase krémové můžu, ale i ty vývary zbožňuju :) Vlastně jediná věc, kterou moc nemusím jsou hrozinky :D Ale tahle polívka určitě stojí za vyzkoušení ;) K*

      Vymazat
  3. Kami,já ji milujuuu:-)) strašně moc....na několik způsobů. Krásné fotky máš:-))) Eva

    OdpovědětVymazat
  4. ja mam z tekvicovych veci strach pamatam si ako nam na ZS nutili privarok a odvtedy tekvicu nemusim ::(

    Inak pozyvam na moje 4 vyrocie blogu a giveaway o GUCCI RUSH 75ML! tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda! :) Taky jsem měla pár takových jídel, ale když jsem si je pak dala v takové podobě v jaké mají být, musím říct že názor jsem změnila :) K*

      Vymazat
  5. Jelikož jsem mometnálně na detoxu, dala bych si cokoliv :-) Vypadá skvěle!

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
  6. Kami, vypadá krásně ..... s chutí bych si talíř dala ..... Marki

    OdpovědětVymazat
  7. Díky holky ♥ :) Stojí za vyzkoušení ;) K*

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá přímo božsky a věřím, že o to lépe musí ještě chutnat :-)!
    Glamour and beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Vendulko :) U nás slavila velký (a nečekaný) úspěch :)) paa K*

      Vymazat
  9. Taky dělám velmi často! je moje nejoblíbenější! letos mám nakoupeno spoustu dýní ! a už se těším na ty polévky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se těším na podzimní dýňovou polívku - mňam!! :)) Děkuju za milý koment ♥

      Vymazat
  10. Dýňovou polévku miluju... O:) Pokaždé se těšíme s přítelem na "oranžovou sezonu"! :D Pak je ale dýní všude moc a rychle se jich člověk přejí. Takže zamrazujeme na horší časy a vše se tím vyřeší! :) :D PS: jdu si sehnat recept na dýňový koláč! :) a! Teď jsem někde četla, že z dýně se dříve u nás dělal i kompot a nahrazoval ananas... O.o V zimě se bude hodit, tak jdu najít i recept na kompot. :D :) Děkuji za inspiraci! :))) Corculum♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj je to tak.. :) Taky mrazím a z dýně nejraději dělám tuhle polívku a potom dýňový krémový koláč :) Ten "ananasový" dýňový kompot jsem taky někde zaslechla.. papa K*

      Vymazat
  11. Thank you for the auspicious writeup. It in reality was once a leisure account it.
    Look advanced to more introduced agreeable from you! By the way, how
    can we communicate?

    Here is my web page; Exterminator Mice St Catherines ON

    OdpovědětVymazat
  12. Enjoy reading it. Structured off up to date studies, Garcinia is required around
    the globe as a diet pill for individuals experiencing a certain amount of
    over weight. Is by a genuine source and does not incorporate detrimental compounds,
    preservatives or contaminants that will ruin your body. By comprising hydroxycitric acid,
    that could be a fat blocker, which is vital for fat loss.
    Garcinia Cambogia success stories can help individuals to curb their
    particular appetites and cut back on carbohydrates or candies craving.
    Forget about running towards your kitchen any 15 minutes to
    get yourself a snack food. Really, the authentic Garcinia
    Cambogiawill help to stabilize the amount of a
    human being stress growth hormones. This assists to protect yourself from possible
    over emotional over eating, which can be one of several cause
    factors for putting on the weight.

    Here is my page; where can you buy garcinia cambogia in stores

    OdpovědětVymazat
  13. Hi colleagues, how is all, and what you wish for
    to say regarding this post, in my view its actually awesome in favor of me.



    Also visit my blog; Watch this video on Mississauga painters

    OdpovědětVymazat
  14. It's going to be end of mine day, however before end I am reading this enormous article to improve my knowledge.


    Also visit my weblog inspector's

    OdpovědětVymazat
  15. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  16. Theo quan điểm của mình thì điều đó chưa đúng, nhất là ở chổ mình.

    Cho mình hỏi, bên bạn chuyên cung cấp thang máy gia đình 350 kg phải không?

    Bên mình cung cấp van tai hang hoa thang máy, van chuyen hang hoa ra Phu Quoc, van chuyen hang di Sai Gon, van chuyen hang ra Nha Trang, vận chuyển hàng hoá đi Huế, van chuyen hang hoa di Ha Noi giá chất lượng cao.

    Đặc biệt nếu bạn có nhu cầu vận chuyển hàng đi Hải Dương, vận chuyển hàng đi Bắc Ninh, vận chuyển hàng ra Hải Phòng, vận chuyển hàng hoá ra Thái Bình thì mình sẽ để giá rẻ nhất cho bạn.

    Cảm ơn bạn nhiều nhé.

    OdpovědětVymazat

Thank you for reading :) I love your comments and read each and every one! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...