středa 9. října 2013

Homemade karamel

Narazila jsem někde na netu na lákavý recept na domácí karamel, který jsem před pár dny zkusila a protože byl fakt vynikající, určitě si ho nenechám jen pro sebe :) Postup je velmi jednoduchý, takže ho zvládne každý. Konzistencí připomíná nutellu a chutná lahodně karamelově. Dá se použít třeba na palačinky nebo do krémů místo karamelového Salka apod. A nebo jen na mlsání :) Cenově ovšem vyjde o dost levněji než koupené Salko nebo Nutella. Když se dá do hezké nádobky, lze ho věnovat i jako sladký dáreček ♥ Vydrží v ledničce dlouho, ale pokud se o to budete pokoušet, tak vám přeju hodně štěstí! (u nás se moc neohřál.. :D)

Ingredience:
  • hrnek cukru (krystalového nebo krupicového)
  • 6 lžic másla (cca 50g)
  • 1 smetana ke šlehání

Postup:

Do hrnce nasypeme hrnek cukru a necháme pomalu rozpustit na tekutý karamel, občas promícháme. Když je jantarový, po troškách postupně přimícháváme máslo. Odstavíme a opět po troškách vmícháváme tentokrát smetanu ke šlehání. Konzistence je teď řidší než bude po ztuhnutí, takže se dá v pohodě vlít do připravené nádobky a dát do lednice. A to je vše! Dobrá zpráva na konec - hrnec se dá v pohodě umýt a nelepí jako po klasickém karamelu (rozpuštěném cukru). 

Ani jsem nestihla vyfotit plnou sklenici.. :)
Na druhé fotce - palačinky s dušenými jablky, skořicí a karamelem ♥

Dobrou chuť a lahodné podzimní mlsání :) ♥ K*


27 komentářů:

  1. No to mi nedělej toto! Teď, když jsem konečně něco málo zhubla :D karamel já totiž miluju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi :) Taky ho zbožňuju ♥ Ale co, když si ho nedáš v deset večer tak to zas není takový problém, no ni? :) K*

      Vymazat
    2. A co třeba v devět? :D

      Vymazat
  2. Tak toto MUSÍM vyzkoušet! Miluju palačinky, banán, šlehačku a karamel!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Určitě vyzkoušej Verčo, je fakt lahodný ♥ Ta tvoje kombinace zní luxusně! :) K*

      Vymazat
  3. Kami, to vypadá fakt dobře. Musím vyzkoušet. Díky za recept! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej Adri :) Děkuji za milý komentář ♥

      Vymazat
  4. Jůůů, to je dokonalost!!! Chci Tě mít doma :-)

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
  5. Jéé :)) To asi udělám příteli k vánocům, jako další dárek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Supr, snad mu udělá radost :) Ale já myslím, že MUSÍ až ho ochutná :) :D

      Vymazat
  6. To zní dobře :-), díky za recept :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Kami, zní to i vypadá nádherně .... děkuju za recept .... Marki

    OdpovědětVymazat
  8. Kamí, vypadá to parádně! To si musím hned zítra udělat. Karamel zbožňuju! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Mám fakt radost, že se vám tip na karamel líbil holky ♥ Moc děkuju za vaše skvělé komentáře! Snad vám bude taky chutnat :) K*

    OdpovědětVymazat
  11. To je skvělý!:)
    perko101.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Woow:-), díky moc za tip, velmi ráda tento receptík vyzkouším.
    Glamour and Beauty

    OdpovědětVymazat
  13. Bezva blog ^_^ karamel určitě vyzkouším, a recept předám i mamince, ta bude též nadšná :)

    OdpovědětVymazat
  14. Kami, recept je moc lákavý.....vyzkouším.Honí mě mlsná:-))papa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně na tohle se recept hodí podle mě úplně nejvíc :D ;) K*

      Vymazat
  15. Absolutně úžasný recept! Zrovna jsem karamel dodělala a jsem nadšená. Už se těším na reakce okolí :) Moc děkuju za inspiraci. Káťa.

    OdpovědětVymazat

Thank you for reading :) I love your comments and read each and every one! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...