úterý 12. listopadu 2013

Nakouknutí do mojí kuchařky + recept na cookies

Už mě nebavilo mít recepty na různých papírkách, útržcích a výstřižcích z časopisů. Špatně se mi hledalo to, co jsem zrovna nutně potřebovala, musela jsem všechno prohrabat a hledaný recept byl většinou až mezi posledníma (Murphy je prevít :).. Můj "receptář" vypadal dost nevábně a nepřehledně.. musela jsem s tím už něco udělat! :)


Přitom stačilo tak málo. V papírnictví jsem si koupila blok s kroužky a náplně celkem za cca 90Kč, recepty jsem protřídila a oblíbené opsala. Seřadila jsem je podle druhů na slaná hlavní jídla, polévky, sladká hlavní jídla, moučníky + pečivo (domácí pekárna). Další skupinkou jsou saláty + pomazánky + menší jídla, potom zavařování + bylinky + veganské recepty a nakonec sezónní velikonoční + vánoční recepty. Jednotlivé části se dají jednoduše najít podle lepících papírků na první stránce (něco jako adresář). 


Titulní stránku jsem pak polepila lepícím archem, na který jsem si nechala vytisknout moji koláž fotek jídel. Náklady cca 8Kč :D ;) Z mojí nové kuchařky se mi hned líp vaří a nemusím se stydět ji vytáhnout, když se mě někdo náhodou zeptá na recept :) :P ♥ A jak jste na tom s vařením vy? :) Vaříte rádi nebo to radši necháváte na někom jiném? :)


PS: Jako bonus vám sem přidám recept na naše oblíbené domácí čokoládové sušenky cookies , které jsem dneska dělala :)


Půlka změklého másla se promíchá se 150g krupicového cukru, přidá se 0,5 lžičky prášku do pečiva, 2 vejce, 300g hladké mouky a voda dle potřeby (několik lžic). Vše se smíchá, aby vzniklo tužší těsto, do kterého vmícháme nasekanou čokoládu. 
Na pečící papír pak malou lžičkou děláme hromádky, necháme mezi nimi mezery, protože se roztečou na placky cca 4x4cm. Peče se ve středně vyhřáté troubě 10 minut. Sušenek je cca 1,5 plechu - vrchovatý talíř :) Dobrou chuť! ♥

Mějte pěkný večer, vaše K*


9 komentářů:

  1. Ty jo! Tak to je parádní kuchařka, já jsem poslední dobou moc líná, takže nic nevyrábím, ale mám toho dost i do školy, takže mám prostě smůlu :D Cookies miluji jsou skvělé a hlavně hrozně dobré :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi moc děkuju Leni :) Neboj se, taky mívám líné období ;) Cookies taky zbožňuju! K*

      Vymazat
  2. Měla jsem o prázdninách stejný nápad,ale jako ty kuchařku teda dokonalou nemám.-))))....a máš pravdu, lépe se s(z) vaří....a kolik zapomenutých receptů jsem tam našla:-)papa E.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Evi :) ♥ Přesně tak, taky jsem objevila zastrčené poklady, na které jsem málem zapomněla.. paa K*

      Vymazat
  3. Skvělé, už dlouho se snažím dát něco podobného dohromady, ale došla jsem k jednomu závěru - jsem lenoch, línej! Moc krásná kuchařinka, bude se podle ní určitě vařit, péct a smažit - jedna radost!

    OdpovědětVymazat
  4. Kami, krásné provedení ..... mám to podobně .....jen ty papíry s recepty mám vložené v eurosložkách ....páč jsem při vaření občas "prasátko" ....pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty to máš ještě vytuněné složkama ju, tak to musí náádhera! :)) K*

      Vymazat
  5. ja mám tiež obrovský šanán, dokonca až 3, ktoré sú plné receptov rozdelené do kategorii :)
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat

Thank you for reading :) I love your comments and read each and every one! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...