čtvrtek 12. prosince 2013

Sladký pomerančový chlebíček

Taky se Vám už někdy stalo, že jste měli doma spoustu ovoce třeba z Mikuláše a pomalu nevěděli co s ním? Jeden takový pomeranč nevalné kvality mi doma taky zůstal, byl trochu pomačkaný a měkký, takže už nikoho nelákalo ho oloupat a sníst. Náhodou jsem narazila u Biby na tento výborný recept na pomerančový chlebíček - a hned jsem věděla co s pomerančem podniknu :) Recept je velmi jednoduchý, takže ho zvládne pomalu každý a chutná opravdu luxusně. U nás zmizel během chvilky. Ještě že jsem ten pomík nevyhodila :)) Takže pokud máte doma podobný, neberte si servítky a šup s ním tam, uvidíte, že nakonec se mu to bude vlastně líbit :) ♥


Ingredience:
  • půlka másla nebo Hery
  • 160g krystalového cukru
  • 2 vejce
  • 225g polohrubé mouky
  • 1,5 lžičky prášku do pečiva
  • 1 lžíce vody (nebo mléka, ale já ho při vaření nepoužívám)
  • nastrouhaná kůra z omytého pomeranče
  • 4-5 lžic pomerančové šťávy
  • na polevu - 80g moučkového cukru, pomerančová kůra a dvě lžíce pomerančové šťávy
Postup:

Smícháme těsto - pokud děláme ručně, nejdřív máslo/Heru s cukrem a vejci a pak přidáme vše ostatní. Já jsem si práci ulehčila mojí milovanou domácí pekárnou, do které jsem vše nasypala a za pět minut mi smíchala krásné těsto :P ;) Hotovou směs dáme na pečící papír do formy (já použila srnčí hřbet) a pečeme ve středně vyhřáté troubě cca 30 minut. Mezitím připravíme polevu - smícháme cukr, pomerančovou kůru a šťávu. Když je chlebíček upečený, necháme ho trochu vychladnout a potřeme polevou. Hotovo :) ♥


Chlebíček není vůbec vysušený, pomeranč jeho chuť krásně osvěžuje, je opravdu lahodný :) Pomerančová poleva je obdobou citronové. Pokud chcete nějaký originální a rychlý moučník, určitě vyzkoušejte! 


Dobrou chuť, Vaše K*


PS: Příště se můžete těšit na ebay recenzi, tentokrát to bude o vánočních dárcích :) A já jdu dělat cukroví! ♥ paa

12 komentářů:

  1. Mňam! Škoda, že teď nesmím sladký, hned bych si ho upekla. A nejlepší jsou ty obrázky pomerančů :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-D Tak až budeš moct, tak vyzkoušej :) K*

      Vymazat
  2. Kami moc děkuju za recept,myslím,že se u nás ten nějaký nevalný pomík :) taky najde :)) usmívala jsem se dnes jak jsi to vesele napsala,baví mě to číst pokaždé,jsi fakt šikovná.Pěkný večer.Renča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Renčo :) moc děkuju za tak milý kometář, úplně mi zvednul náladu! ♥♥ K*

      Vymazat
  3. :-) mňamózní. Hezké a ftipné koláže :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj to je přesně to slovo, které se na něj hodí Marťo :)) Děkuju moc ♥ K*

      Vymazat
  4. Taky se mi tu jeden zapomenutý povaluje:-)))..recept vypadá moc dobře. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak šup s ním tam ;) Výsledek stojí za to :) papa a hezký pátek ♥ K*

      Vymazat
  5. Kamčo, parádní recept a super fotky. Páradně se totiž hodí k mé přehnané Vánoční náladě a musím si je o víkendu udělat! Moc děkuju :)
    http://lenkaungrova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi "přehnaná vánoční nálada" zní dobře Leni :D To je dobře, že si to užíváš :) ♥ Recept vyzkoušej, je opravdu (jak píše Marťa nad tebou) mňamózní ;) K*

      Vymazat
  6. Musí to být dobrota, musím vyzkoušet:-))
    Díky za receptík:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko :) určitě vyzkoušej, u nás zmizel během chvilky ♥ Díky za milý komentář, K*

      Vymazat

Thank you for reading :) I love your comments and read each and every one! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...