pátek 21. února 2014

Americké lívance

Nevím jak vy, ale já mám v zimě nejraději teplé jídlo a když je sladké, tak tím líp :)) Letos je sice zima trochu poťouchlá (vůbec mi to nevadí, spíš naopak ♥), ale i tak je někdy potřeba dobít baterky. Na mém oblíbeném blogu u Monči jsem narazila na recept na americké lívance, takže nebylo co řešit - musela jsem to vyzkoušet! Že se jedná o velmi kvalitní (a velmi chutný) dobíječ baterek, na to můžete vzít jed :) (ne k těm palačinkám :)) >>


Ingredience:
  • 2 vejce
  • 300ml mléka (nebo se dá použít klidně i sojové mléko)
  • 180g hladké mouky
  • 3 lžíce moučkového cukru
  • 1 polévková lžíce prášku do pečiva
  • špetka soli
  • 2 lžíce rozpuštěného másla (nebo lze nahradit rostlinným olejem aniž by se něco stalo s chutí :)
  • jablka, skořice, cukr / a nebo marmeláda, nutella, zmrzlina, cokoliv co máte rádi ♥


Postup:
Všechny ingredience (kromě posledního bodu) smícháme v míse a necháme chvíli odpočívat, aby prášek do pečiva začal "účinkovat". Mezitím rozpálíme pánev. Při smažení není potřeba používat olej (maximálně trošičku na první lívanec, potom už to jde samo a bez tuku, což je velká výhoda :) Dokonce i na mé chytlavé keramické pánvičce nebyl žádný problém s otáčením ;)

Jako "topík" jsem dělala sladká dušená jablka, která miluju nejen já, ale už i Klárka (a to je zatím ve svém životě měla všehovšudy třikrát?) :) ♥ - očištěná jablka nakrájíme na kousky, trochu podlijeme vodou a podusíme pár minut. Přidáme skořici a cukr dle chuti a promícháme - hotovo :)


Smažila jsem malé lívance od oka (lívanečník nevedeme :P), ale myslím, že to dopadlo docela dobře. Lívance jsou nadýchané a doslova sametové (jak vzhledem, tak chutí :)) ) To mi připomíná, že je zase brzy musím udělat :D ♥


Co budete vařit o víkendu? Už jste někdy tyhle lívance zkoušeli? 
Máte rádi sladká jídla? Kdy už bude jaroo?? :)

Budu se moc těšit na napsanou, pěkný pátek ♥


24 komentářů:

  1. Super! Zrovna jsem přemýšlela, že bych si měla najít nějaký nový recept na lívance a najednou ho vidím u tebe! :)) Určitě je musím co nejdřív vyzkoušet. Díky za tip! :)
    - Elma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Jsou opravdu dobré, lehké a vůbec ne mastné, fakt doporučuju ;) papa K*

      Vymazat
  2. To jsem ráda, že chutnaly, u nás mají taky vždycky velký úspěch. Hlavně proto, že ty klasické na oleji jsou na nás prostě hrozně mastné :) PS: zkoušela jsem je zapékat s tvarohem a čokoládou a to bylo teda žůžo labůžo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt děkuju za supr recept Moni, chutnají všem! :)) Ty zapékané to je ovšem ještě o level výš :D ;)) papa K*

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Děkuju Vendy, a chutnají ještě líp! :)) K*

      Vymazat
  4. Zrovna jsem je dneska měla na oběd, ale nevypadaly tak dobře teda, myslím, že ani nechutnaly :)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi :)) Tak zkus tyhle Kači, jsou jednoduché, nemastné a fakt lahodné! :) paa K*

      Vymazat
  5. Mňamky takhle při večeru. Ano také dělám a nejraději přelévám javorovým sirupem :)

    Rodičovská a já

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mmm to zní taky dobře :)) Já jsem ještě javorový sirup nezkoušela! K*

      Vymazat
  6. Letošní zima je u nás ve znamení sladkého:-).....lívance nedělám,ale asi nastala ta pravá chvíle na vyzkoušení:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Určitě vyzkoušej Evi, u nás jdou lívance i bez lívanečníku :D ;) K*

      Vymazat
  7. Ach, vypadají krásně, já se chystám na "lívance" z otrub, rozhodla jsem se nejíst pšenici, myslím, že to bude hnus, ale manželovi bych je udělat mohla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Jj taky myslím, že ten "hnus" bys manželovi udělat mohla :D Nee, dělám si srandu, manželovi udělej raději z bílé mouky a pro sebe ty otrubové - ty taky ale podle mě nemusí být marné ;)) papa K*

      Vymazat
  8. Kami tak jsem na ně dostala chuť že budou dnes k obědu :-D. Já je dělám s jablíčky do těsta...mňamky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Super, ráda jsem tě inspirovala Marti :)) S jablíčky to zní taky skvěle! :) K*

      Vymazat
  9. No, my děláme jen ty klasické lívance. Já je mám radši na slano, mamka k nim dělá takovou polévku( "lívancovou") a k té pak lívance přikusujeme. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda to jsem nikdy neslyšela Leni :) - nechceš přidat recept? :) K*

      Vymazat
  10. Lívance vypadají skvěle! :) já osobně je miluji O:) palačinky, lívance, všechno! jen ať mi tam nikdo nedává javorový sirup. O.o nejlepší jsou s jogurtem, skořicí a jahodovou dření! :)) mm... asi si taky půjdu udělat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :)) Já už je taky miluju :D (a nejen já) Javorový sirup právě neznám, tak nemůžu posoudit.. ale někdy bych ho vyzkoušet určitě chtěla :) Jen se mi nechce kupovat celé balení, když nevím jestli mi bude chutnat ;) Názory na něj se různí.. papa, děkuju za milý komentář i návštěvu, K*

      Vymazat
  11. Já jsem lívance dělala poprvé zhruba před týdnem a na dnešní večer už mám další objednávku. Jako toppík k nim míchám jogurt s tvarohem a vanilkovým cukrem, to pak doplním ovocem, které je po ruce, v pátek měli v Lidlu za dvacku jahody, tak budou dneska večer jahody :-) bára.kára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) taky někdy dělám sladký tvaroh, nejčastěji s banánem, mňam! :)) papa K*

      Vymazat
  12. Odpovědi
    1. Děkuju Denčo, jsou fakt jednoduché a výborné, navíc nemastné :) papa a hezký večer, K*

      Vymazat

Thank you for reading :) I love your comments and read each and every one! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...