pondělí 24. března 2014

Hamburger z červené řepy

Protože se blíží jaro (vlastně už je pár dní tady! ♥), myslím že není od věci trochu odlehčit v jídelníčku a zkusit třeba i nějakou detoxikaci. Já mám za sebou letos už takovou menší kůru s kopřivovým čajem, který čistí krev, detoxikaci trávicího systému se slanou vodou a zítra dokončuju poslední den ledvinové detoxikace s rýží. A cítím se výborně :) Všechny se daly docela jednoduše a v pohodě zvládnout, takže můžu jen doporučit (čtěte na konci článku stručné návody). Snažím se taky vařit více jídel se zeleninou - a že to na chuti nemusí vůbec nic ubrat už jsem si stopro jistá :) Tyhle skvělé hamburgery z červené řepy jsou toho důkazem (přítel o nich řekl, že se v pohodě vyrovnají masu, a to už je co říct! ;) >>




Ingredience:
  • 2 červené řepy uvařené doměkka v osolené vodě
  • cibule
  • strouhanka
  • 1 vejce
  • sůl, pepř

  • hamburgerovou (nebo jakoukoli jinou) housku
  • tatarku
  • nakrájenou zeleninu (rajče, cibule, paprika, salát,..)
Hotové "masíčka" :)
Postup:
Červené řepy uvaříme v osolené vodě, oloupeme a najemno nastrouháme. Smícháme s vejcem a cibulí nakrájenou najemno. Osolíme, přidáme pepř a zahustíme strouhankou dle potřeby. Smažíme na pánvi placky z obou stran (velikost dle housky). Nakonec rozpůlíme i pečivo a trochu opečeme na řezných stranách na pánvi. Potřeme tatarkou, vložíme zeleninu a hlavně "masíčko" z červené řepy. Nakonec propíchneme špejlí a máme hotovo :)


Ready to eat :))
Tohle jídlo je rychlé, chutné, levné a zdravé :) Červená řepa obsahuje spoustu křemíku (podpora tvorby vaziva, růstu vlasů a nehtů), regeneruje, posiluje imunitu, zpomaluje stárnutí, obsahuje kyselinu listovou (příznivě ovlivňuje srdce a cévy, výborná v těhotenství), podporuje činnost trávení, žlučníku a tvorby krve, v syrovém stavu má protirakovinové účinky. Pomáhá taky při vylučování škodlivých látek z těla, takže při detoxikaci je přímo ideální :)

Na začátku příspěvku jsem psala o detoxech, které právě provádím nebo mám za sebou. Kopřivový čaj z jarních kopřiv je skvělý pro čištění krve, protože právě teď mají malé kopřivy tu největší sílu (jde poznat i při jejich trhání.. mňauvajs :)) 
Detoxikaci trávicího systému se slanou vodou taky můžu jen a jen doporučit - jde o jedinou detoxikaci, která vyčistí celý trávicí systém včetně tenkého střeva, kam se jen tak něco nedostane :) Postup jsem čerpala zde. Je opravdu hodně účinná a nezabere vám víc než pár hodin dopoledne třeba o víkendu :)
A do třetice - detoxikace ledvin s rýží. Jde o velmi jednoduchou a docela pohodlnou kůru, kdy se po dobu 14-ti dnů snídá na lačno rýže, která se den předem namočí a ráno uvaří. Vždy dvě lžíce rýže natural se zalejí vodou a nechají takto aspoň půl dne namáčet. Voda se nesolí a uvařená rýže se jí jen tak. Po snídani se nic nejí aspoň dvě hodiny. Nebojte hlad mít nebudete, rýže nabobtná, takže je jí více než jen dvě lžíce. Navíc její chuť je neutrální, takže se dá jíst (i po čtrnácté :D) úplně v pohodě.

Tak tím se teď "bavím" :)) Děláte si taky nějaké odlehčené dny nebo detoxikace? 
Znáte nějaké babské rady? Máte rádi červenou řepu nebo máte nějaký jiný osvědčený recept? :) Budu moc zvědavá na vaše reakce, za které jsem MOC ráda! Mějte pěkný den ♥



16 komentářů:

  1. Detoxikační kůry nedržím, ale možná se nechám inspirovat tou slanou, uvidíme. Co se týče červené řepy, tak ji miluji vařenou na salátu v kombinaci s kozím sýrem nebo nastrouhanou do pomazánky, určitě to zkus ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Báro :) tu slanou detoxikaci můžu jen a jen doporučit. Salát i pomazánku z červené řepy taky dělám, je to mňamka :) papa K*

      Vymazat
  2. repu mám rada :)
    Pozývam ťa na giveaway o náhrdelník!

    http://byfoxygreen.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky taky :-) Děkuju za koment a pozvánku, mrknu se ;) K*

      Vymazat
  3. Tak jak hamburgry, tenhle bych si s chutí dala :) Jinak z červené řepy miluju pomazánku, té bych se užrala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hambáč určitě stojí za vyzkoušení ;) Pomazánka z červené řepy je taky moje oblíbená a to jsem ji zkusila teprve nedávno ;) papa K*

      Vymazat
  4. Detox nedělám,jen stravu trochu odlehčuji, hodně zeleniny atd.....tuhle pochoutku bych si dala hned. Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Kami, ten hambáček vypadá úžasně ..... já detoxy nedržím .... teď jsem v rámci hubnutí povánočních kil vysadila bílé pečivo, sladkosti a přílohy ... jím jen maso se zeleninou .... jako bonus jsem si přidala rychlou chůzi .... denně pět až osm kilometrů .... jsem až sama překvapená, jak úžasněto funguje ....pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Markétko :) Ta tvoje metoda zní dobře, bude asi dost účinná! ;) papa K*

      Vymazat
  6. Tenhle hambáč taky občas dělám a je to vážně lahoda, maso tam vůbec nechybí, naopak :o).
    Jinak detox nedělám, ale už asi třetí rok o nějakém přemýšlím, třeba na něj konečně dojde :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ho znáš jo? :)) Nám moc zachutnal. Btw ty detoxy o kterých jsem psala jsou snadno proveditelné a ne nepříjemné (to je moje kriterium :D), takže s minimálním úsilím máš velký efekt :) Děkuju za milý koment, paa K*

      Vymazat
  7. Detox jen bylilinkovými čaji ale měla bych se dokopat k zelenině ;) Ten řepo burgr vypadá skvěle, moc ráda ho někdy vyzkouším :) Jen co se týče detoxu slanou vodou tak do toho bych asi nešla, přijde mi to možná nepříjemné pro sliznice :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lili :) díky, a chutná ještě líp než vypadá ;) Určitě doporučuju k vyzkoušení! Btw ten detox se slanou vodou zní možná moc radikálně, ale ta voda je slaná jen trošku (na 1,5l vody se dává polévková lžíce soli) - takže nic nepříjemného ;) Děkuju za komentář a návštěvu, paa K*

      Vymazat
  8. Moc pěkný recept, řepu mám ráda a tato zeleinová jídla, to je přesně něco pro mě. :) A pokud už i přítel řekl, že mu to chutná, tak to musí být opravdu mňamka. Chlapi jsou v tomhle nároční. :) Určitě tyto hamburgery vyzkouším a otestuji je i na příteli. :)
    Nějakou detoxikaci se chystám držet. :) Moc se mi líbí ta s tou slanou vodou, děkuju moc za odkaz. :)
    Máš krásný blog, dávám follow :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Domi :) děkuju moc za milá slůvka ♥ Přesně tak, pokud to chutná chlapovi, tak to už něco znamená :D Měj pěkný pátek, K*

      Vymazat

Thank you for reading :) I love your comments and read each and every one! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...