úterý 15. dubna 2014

Australský dortík Pavlova

Tak prosím pěkně tuhle "výbornádu" jsem dělala teď o víkendu. Zahlédla jsem "ji" někde na netu a natolik mě recept zaujal, že jsem ho musela hned (a okamžitě :D ) vyzkoušet. Protože byl tento dezert opravdu lahodný, vláčný a netradiční /a taky zmizel během chvilky/ musím se s váma o něj podělit. Není to nic složitého, je opravdu rychlý :) >>

Dort Pavlova pochází z Austrálie a Nového Zélandu (obě země se přou o jeho původ). V každém případě v obou zemích je to národní jídlo :) Dortík je pojmenovaný po ruské baleríně Anně Pavlovové, která v letech 1926 a 1929 Austrálii navštívila. Dort jí byl navržen "na míru" - prý byl inspirován její tylovou baletní sukní :)


Ingredience:
  • 4 bílky
  • špetka soli
  • 200g moučkového cukru
  • 3 lžíce bramborového nebo kukuřičného škrobu
  • 2 lžíce octa
  • 2 smetany ke šlehání
  • ovoce (např. banány, jahody, kiwi, broskve,......)
Postup:

V misce ušleháme bílky se solí na pevný sníh, ke konci přidáme cukr, škrob a ocet. Hmota by měla být velmi hustá. Do dortové formy dáme pečící papír, naneseme sníh a dáme do středně vyhřáté trouby na cca 15-20minut. Hlídáme, aby se korpus nespálil, troubu můžeme po deseti minutách pečení trochu zeslabit. Po upečení vyndáme ven a necháme trochu vychladnout. Mezitím si vyšleháme obě šlehačky s trochou cukru. Taky si nakrájíme ovoce na menší kousky, já jsem použila banány, které jsem nakrájela na tenké plátky. Ovoce přijde na korpus a nahoru naneseme šlehačku. A máme hotovo! :)

Dortík je jemný, nadýchaný a přímo "obláčkový" :)

Znáte tento recept? Už jste někdy vyzkoušeli něco podobného? :) 
Mějte pěkné úterý, budu se moc těšit na napsanou ♥


22 komentářů:

  1. Vypadá to moc hezky.:) Dá se to chuťově přirovnat ke sněhovým pusinkám? Uplně tam tu sukni vidím...O:) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ♥ A chutná ještě líp :) Ten korpus je trochu jako pusinky, jen ne tolik sladký a taky ne tak suchý - na povrchu je křehký a uvnitř vláčný. Stojí za vyzkoušení ;) papa K*

      Vymazat
  2. Vypadá to nádherně, už jsem ho obdivovala u mnoha kuchařek, ale ještě nikdy nejedla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Jani :) ♥ Fakt stojí za zkoušku, je jednoduchý, rychlý a mňamkózní :) K*

      Vymazat
  3. Pavlovu miluju !!!! Kdo ochutná, už jinak nemůže .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj je to tak Markétko :)) Je to něco úplně jiného, úplně se rozplývá :) K*

      Vymazat
  4. Sukňový dortík-mňam:))))...vypadá lahodně a lákavě....myslela jsem si, že je to složitější. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko děkuji :) ♥ Je fakt rychlý a snadný, doporučuji k vyzkoušení :)

      Vymazat
  5. Už jsem Pavlovu mockrát viděla a slyšela o ní, ale neochutnala. Tvůj recept vypadá dobře a výsledek ještě líp. Díky za tip, vyzkouším...Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc Adri, vyzkoušej vyzkoušej :)) Já jsem na něj narazila teď poprvé a hned ho musela vyzkoušet - a nelituju :)

      Vymazat
  6. Pavlova mě taky láká už hodně dlouho, ale ještě jsem se nedokopala k vyzkoušení, ale v létě s lesním ovocem to snad konečně dopadne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mmm třeba maliny a ostružiny by se mi tam líbily moc :)) Děkuju za milý koment :) ♥ K*

      Vymazat
  7. No krásný dortík, my hodně často děláme tyto typy dortíků, lehký korpus, ovoce a nadýchaný šlehačkový krém. Vždy jiné ovoce, trošku jiný krém,... :) Jinak je to moc pěkně sepsané. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to dobře. Vždy jsem tento dort viděla jako několik pusinkových placek a proto se mi do toho nechtělo. Ale ty jsi to parádně zjednodušila, tak to asi taky vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Věrko, děkuju za milý komentář, do složitostí se mi většinou taky nechce pouštět, v této podobě je fakt jednoduchý a na chuti to myslím nic nemění ;) V jednoduchosti je krása :) papa K*

      Vymazat
  9. O tomto receptu mi říkal přítel, který jej viděl v televizi v pořadu s Kuchařem na cestách. Zrovna tam byl díl o Novém Zélandu. Natolik mu okouzlil, že mi ten díl musel hned druhý den pustit, tam dávali ovoce až na šlehačku a dávali tam maliny, třešně, kiwi, prostě kyselejší ovoce. Hned, jak se mi uzdraví ruka, tak dortík vyzkouším anebo možná příští týden, kdy má můj milý svátek! ;-) bára.kára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Baruš :) no tak to bude přímo ideální dáreček k svátku :)) Je výborný tak se neboj vyzkoušet :) papa a díky za milý koment, K*

      Vymazat
  10. Tenhle dortík budu muset vyzkoušet, jednou jsem ho už někde jedla a bylo to vážně skvělé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Moni, jj určitě vyzkoušej -je to snadné a výsledek hodně stojí za to ;)

      Vymazat

Thank you for reading :) I love your comments and read each and every one! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...