sobota 28. března 2015

Zahrada a já

Čím dál více si uvědomuju, že není nadto mít už pěkně vzrostlou zahradu místo zelené placky jaké jsou vidět u novostaveb.. Někdo by mohl namítnout, že u volné plochy je větší svoboda jak zahradu pojmout, ale popravdě - je to opravdu svoboda? Stromům a keřům trvá celá léta než vypadají k světu, sazenice a stromky taky nejsou zadarmo a pozemek je dlouhou dobu "průhledný" pro všechny sousedy a kolemjdoucí. I už založenou zahradu lze jednoduše přetvářet k obrazu svému, přesazovat rostliny na nová místa apod. Ten "zelený materiál" už je narozdíl od zelených placek zkrátka na místě činu, zbývá jen promyslet, co s ním :)) 

V tomhle u mě jednoznačně vedou rekonstrukce před novostavbami. A navíc v ceně nemovitostí se tohle nijak neodráží - zahrada z tohoto pohledu pro realitní trh není vůbec důležitá co se týče ceny. Pro mě ale je! ;) A proto jsem moc ráda, že součástí našeho domu, který jsme vloni koupili, byla i zahrada pěkně zarostlá (v té době možná až moc :D, ale nic co by jsme nezvládli upravit). Samozřejmě si ji teď "tuníme" podle sebe, ale dobrý základ tam byl a je. Zeleň tady poskytuje soukromí a vytváří prostředí, které je k nezaplacení..♥ Jsem za to moc ráda :) Děláme si tu proměny aniž bychom museli investovat finance, kterých není nikdy nazbyt. I když zahradu máme zatím jen pár měsíců a kvůli zimě si ji ještě ani nestihli pořádně užít, už jsem si tady zvykla a mám to tu moc ráda. A to je teprv začátek! :)

Bazén zatím odpočívá, ale brzy na něj taky dojde řada :)

Zatím se v něm "chytají ryby" ;)

Jump! :))

Můj oblíbený výhled z obýváku..

..teď je to dokonalé ♥

Tady bude budoucí zeleninová zahrádka, vlastnoručně porytá :)

..pod kuchyňským oknem na jižní straně


Na magnolii už se moc těším, zbožňuju její květy :)


Pálíme ostošest, je toho tolik potřeba ořezat.. Ohniště jsme si složili z nadbytečných kusů dlažby :)

No není to lepší než zelená placka? :)

Mmm :/ :P

Mějte pěkný víkend! ♥


18 komentářů:

  1. Kami, ve většině souhlasím. Také si myslím, že není nad zahradu, která už má vzrostlé stromy či keře, i když vše nemusí být ideální. Pokud není člověk lenivý a vyloženě "levoruký", vše se dá doladit dle potřeb konkrétního uživatele a navíc, když si zahrádku zvelebujeme sami, mnohem víc si toho, co na ní máme, vážíme a lépe o ni pečujeme :-) Navíc taková zahrada má v sobě (stejně jako starší objekt) něco jako duši, což u nově zakládané zahrady (objektu) vzniká postupně až s přibývajícími léty.

    I když bychom měli být spravedliví i k těm nezajímavým zeleným "plackám" u novostaveb - pokud na to člověk má (finance), může si pořídit už vzrostlejší stromy a i ta zelená placka vypadá v řádech týdnů až měsíců hned jinak :-) Platí to obzvláště u zakrslých kultivarů jehličnatých stromů, které rostou opravdu velmi, velmi pomalu (vím, o čem mluvím, pár jich na zahradě také mám a bude trvat ještě hodně dlouho, až se vyrovnají svým listnatým kolegům). Za vzrostlý cca 2-2,5metrový jehličnatý kultivar zaplatí člověk zhruba desetinásobně více než za stejný mladý stromeček ve výšce kolem 80 cm... A pohybujeme se zde v částkách tisíců... Nemyslím si však, že by hodnota zahrad byla v ceně nemovitostí opomíjena... Hodně záleží na stavu, v jakém se zahrada u kupovaného objektu nachází. Ta vaše byla hodně zarostlá a málo udržovaná, když jste objekt kupovali, možná proto ta Tvá zkušenost...

    Ať tak či onak, ať to u vás pěkně roste a kvete a založená zeleninová zahrádka přináší mnoho dobrého na zub :-)

    Krásný víkend Anička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Aničko, díky za komentář :) Jj o těch vzrostlých kultivarech vím a investice do nich je myslím pro většinu lidí mimo, obzvlášť když mají za sebou koupi nebo stavbu domu, kde náklady stačí samy o sobě :) Tu opomíjenou hodnotu zahrad u realitek jsem měla na mysli spíš tak, že záleží hlavně na její ploše a vybavení (zkrátka to co se dá jednoduše spočítat), nic jiného se myslím výrazněji v ceně nemovitosti neprojeví (jako např.míra osázení, velikost zeleně, celkový návrh zahrady, vzácnější rostliny apod.). Na celkovém stavu zahrady samozřejmě záleží, úplná zarostlá neupravená džungle na kupující dobře nezapůsobí :) Ale všechno ostatní co je v rámci normálu zas takovou roli nehraje. Ta naše zahrada byla sice zarostlá, ale to bylo dáno tím, že tu nikdo rok nebydlel. Nebyla dlouhodobě zanedbaná a docela dobře se nám ji podařilo dát zase do kupy. Teď jí dáváme ještě svůj kabátek a tvář :) Děkuju, snad se bude s pěstováním dařit ;) Zahradničení zdar! :) K*

      Vymazat
  2. Kami taky to mám podobně. Nejraději bych ale kombinaci stavět dle sebe, ale mít pozemek se zahradou :).
    Teď na jaře to musí být skvělé mít kde dloubnout do země a být venku.
    Pěkný víkend Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, jj to je ideál, dům si postavit pěkně podle sebe a zeleň už mít velikou :) Jen jsem zjistila, že kdyby jsme chtěli stavět stejný nebo podobný baráček jako máme teď, finance by na něj určitě nebyly-novostavba by byla o hooodně dražší.. Tak jsem moc ráda, že jsme ho našli, přijde mi to vlastně jako zázrak, protože jsme byli dost nároční :D
      Jinak zahradu si doopravdy užívám, moc mě baví. Zatím ještě není úplně počasí, ale až bude tepleji, asi se tam nastěhuju ;))

      Vymazat
  3. Tiše tu Kami závidím.:-)))
    Hezkou neděli. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ♥ :) Děkuju Evi, taky přeju hezký týden! :)

      Vymazat
  4. Kamilo, mluvíte mi z duše! Z obrázků je patrné, že zahrada je dobře založená, toho si važte. Pokud vás zahradničení baví, jistě si ji brzy dotvoříte k obrazu svému a budete se z ní radovat celý život. Přeju Vám plno elánu a nápadů! Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za milý komentář a návštěvu, Jani :) Jsem ze zahrady nadšená, poprvé v životě si to můžu dělat čistě podle sebe a baví mě to moc :)

      Vymazat
  5. Mate to krasne, tie tuje su uz velke a super zakryvaju pred zvedavymi pohladmi :-) parada...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Katie, většina stromů jsou tady už veliké, krásně kryjí před pohledy zvenčí :)

      Vymazat
  6. Kami, moc se mi ta zahrada líbí. Je tam velký potenciál a je super, že je už částečně povyrostlá. Já ty zelené placky mám ráda, ale stejně bych kolem zasadila nějaké stromečky, kvůli tomu soukromí. Bazének závidím, my máme takový šplouchací, ale kdy když je hlad...znáš to ;) Tak se i brouzdaliště hodí :D Těším se na další fotky od Vás, jak si to tam zvelebujete ;) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Baru, jj v horku je skvělá i venkovní sprcha :)) Už se těším až bude tepleji..;)

      Vymazat
  7. Nádherná zahrada...a ten bazén, to je můj sen. My teď ale máme zahradu do svahu, takže rovina žádná bohužel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Moni, děkuju! :) Ta naše je taky ve svahu, ale jsou tady udělané takové tři úrovně, je jakoby terasovitá. Tak třeba by to šlo do budoucna vymyslet i u vás ;)

      Vymazat
  8. Kami, už delší dobu ti chci napsat, jak jsem zamilovaná do vašeho domu. :-) Už přes rok hledáme taky. Manželovi jsem ukazovala, jaký krásný dům máte a on mi řekl, že ho viděl v realitce, a že se mu taky líbil. Jen my potřebujeme blíže k OV a bezbariérový, ale jinak i my s manželem bychom cítili jako vy. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, tak to je náhodička, že jste na náš dům taky narazili, když byl ještě na trhu :)) Děkuju moc za milý komentář! :) Je supr, že máte i podobný vkus.. Doufám, že brzy najdete ten svůj vysněný domeček! ♥

      Vymazat

Thank you for reading :) I love your comments and read each and every one! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...