pátek 9. října 2015

Foodblog - představte si ..

..představte si, co jsem měl dnes k obědu :) Hezký pátek přeju! Dnešní upršené počasí (teda aspoň u nás pršelo) a celkově konec týdne mě nalákal udělat si něco hodně dobrého a docela nezdravého :) Občas si zahřešit myslím není vůbec na škodu, obzvlášť v tomhle chladnějším počasí ;) Taky si myslím, že na tvrzení, že nejtlustší lidé jí nejmíň, určitě něco je! :D Takže dneska u mě na talíři byly domácí donuty/koblihy a byly mňamózní :) Už jste je někdy zkusili? ♥ >>


Dneska jsem původně chtěla psát o něčem úplně jiném, ale jídlo už se tady pěkně dlouho neobjevilo, tak jsem si řekla, proč ne ;) Navíc se blíží víkend a vám by se tenhle recept třeba mohl taky hodit.. Jako pohoštění pro návštěvu nebo jen tak na sobotní/nedělní odpoledne jsou totiž tyhle donuty jako stvořené ;)


Ingredience:

  • 2,5 hrnku hladké mouky
  • 250ml kefíru, podmáslí nebo bílého jogurtu, možná by mohla být i zakysaná smetana
  • 5 lžic krupicového cukru
  • 1 vejce
  • 3 lžíce oleje
  • lžíce jedlé sody
  • špetka soli



Postup:
Všechno promícháme a necháme 20 minut odpočívat v misce přikryté sáčkem. Potom vyválíme asi 1cm silnou placku a vykrajujeme kolečka pomocí hrnku. Nebojte, těsto vůbec nelepí, takže není potřeba podsypávat ani moukou, kuchyň si "nezasviníte" :D Uprostřed každého kolečka uděláme dírku třeba pomocí štamprle jako já ;) A dáme smažit na rozpálenou pánvičku. Horké obalíme v moučkovém cukru. Hotovo ;)

A k nim je ideální k namáčení třeba omáčka z domácí jahodové marmelády..♥

Z tohoto těsta uděláte asi 8 velkých donutů, což je myslím množství tak akorát třeba pro nějakou tu návštěvu :) Když dáte na stůl třeba několik variant sladkých omáček k namáčení, efekt bude dokonalý ♥ Napadají mě třeba ovocná, karamelová, tvarohová s vanilkou nebo čokoládová, něco na způsob nutelly.. Určitě by jich šlo vymyslet mnohem víc ;)

..ale určitě moc neotálejte, ať na vás něco zbude :D

A ještě pro vás brzy chystám další tip na zpestření víkendu. 
Užijte si volno, mějte se a smějte se! ♥ :)



6 komentářů:

  1. No páni! Přijela jsem teď domů hladová ze školy, takže je tohle takřka "smrtící článek". Vypadá to úža! :D :) Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Štěpi :) Doufám, že jsi ten hlad zahnala něčím moc dobrým :)

      Vymazat
  2. Kami, to je super...ja robim podobne lievance, ale tie maju redsie cesto, takze nic nevalkam, len lyzicou naberam :-) Toto niekedy vyskusam...velmi sa mi paci, ze si nazaspinim kuchynu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katie, děkuju :) Jj mě často od receptu odradí, když je moc složitý postup a nebo když je hodně náročný na uklízení po vaření :D..

      Vymazat
  3. Děkuji za inspiraci, udělám návštěvě :)

    OdpovědětVymazat

Thank you for reading :) I love your comments and read each and every one! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...